Wat is een Hosted telefooncentrale?
Wel is gehoord van Hosted VoIP? Of hosted voice, VoIP telefooncentrale of Hosted telefonie? In principe zijn dit allemaal dezelfde benamingen voor een ding: namelijk een telefooncentrale in de cloud.
Simpel gezegd ga je bellen over het internet door gebruik te maken van hosted VoIP. Wat VoIP echt doet, is het mogelijk maken om telefoongesprekken te voeren over een data netwerk ofwel een IP-netwerk.
Besparingen zijn altijd fijn toch? Dat dachten ze ook tijdens het uitvinden van de VoIP techniek. De besparingen met Hosted VoIP kunnen namelijk tot wel 40% oplopen. Want met Hosted VoIP wordt het overbodig om te investeren in een dure traditionele telefooncentrale en worden je abonnements- en gesprekskosten lager. Als een bonus krijg je er meer mogelijkheden bij. Meer voor minder dus!
Wat is traditionele telefonie?
Traditionele telefonie gaat over het bestaande koper netwerk via een analoge of ISDN-2 verbinding. De internetverbinding wordt dan alleen gebruikt voor het surfen op het web en het versturen van e-mails en andere data.
Met Hosted VoIP gaan de telefoongesprekken ook over de internetverbinding en is de stabiliteit van de internetverbinding van levensbelang. Groot voordeel van Hosted VoIP is dat telefoonnummers en gebruikers gekoppeld zijn aan een IP toestel of VoIP toestel en deze dus niet locatie gebonden zijn.
Zo kan iemand die op een andere locatie in Nederland zit of gewoon thuis aan het werken is toch bellen en gebeld worden op het zakelijke telefoonnummer. VoIP toestellen bellen ook altijd onderling gratis met elkaar. Dit scheelt vaak aanzienlijk in de kosten als je meerdere locaties hebt of juist veel medewerkers die onderweg zijn.
Wat heb je nodig om te bellen met VoIP?
Om daadwerkelijk met VoIP telefonie van LSS Telecom aan de slag te gaan heb je 4 dingen nodig:
- VoIP account
- Telefoonnummer
- VoIP toestel
- Internet verbinding
Hosted VoIP is flexibel
Hosted VoIP is erg handig tijdens drukke periodes. Piekperiode kan je makkelijk opvangen wanneer je net wat extra handjes aan de telefoon nodig hebt. Bij Hosted VoIP kun op ieder moment uitbreiden net wanneer je het nodig hebt. Maar er zijn ook ander mogelijkheden zoals het inzetten van een slim keuzemenu of ringvolgorde. Mogelijkheden genoeg dus.
Hosted VoIP is niet locatie gebonden
Of je nu met flexplekken werkt, of op verschillende locatie met mensen die thuis werken of juist veel onderweg zijn. Met Hosted VoIP ben je altijd en overal bereikbaar. Het telefoonnummer is namelijk gebonden aan een VoIP account. Met een VoIP toestel kun je overal waar je een internetverbinding hebt je VoIP toestel aanmelden.
Hosted VoIP is goedkoper
Met Hosted VoIP bellen alle gebruikers onderling gratis, ook als ze dus op een andere locatie zitten of veel onderweg zijn. Daarnaast zijn de abonnementskosten en de gesprekstarieven tot wel 40% voordeliger dan bij traditionele telefonie als ISDN.
Hosted VoIP kent geen grenzen
Met Hosted VoIP heb je geen beperking op het aantal binnenkomende gesprekken. Je kunt een onbeperkt aantal telefoontje ontvangen. De beperking ben je zelf omdat je natuurlijk maar één gesprek tegelijk kunt afhandelen. Met een goed belplan vang je iedere beller goed op en mis je nooit meer een gesprek.
Hosted VoIP verbeterd de bereikbaarheid
Of je nu alleen maar wil bellen en gebeld worden of juist een complex belplan wil met keuzemenu’s, wachtrijen, doorschakeling en vast op mobiel. Je bent altijd beter bereikbaar met Hosted VoIP door de vele functionaliteiten en mogelijkheden.
Producten en prijzen
LSS-Telecom Zakelijk VoIP is er in verschillende varianten:
- Nederlandse fax- en telefoonnummers met de functies van onze telefooncentrale
- Nederlandse fax- en telefoonnummers zonder de functies van onze telefooncentrale (als u een eigen telefooncentrale wilt gebruiken)
- Buitenlandse telefoonnummers
- SIP trunking (voor outbound telefonie)
Abonnementstarieven Nederland
Abonnementstarieven per maand voor Nederlandse nummers.
Blokgrootte (aantal nummers) |
|||||
1 | 2 | 4 | 10 | 10+ | 100+ |
€ 4,15 | € 7,30 | € 11,95 | € 24,95 | € 2,50 p/s | € 1,75 p/s |
Beltarieven binnen en vanuit Nederland
Neem contact op voor actuele.
Bestellen Zakelijke VoIP abonnementen
Neem contact op voor zakelijke VoIP abonnementen.
Kosten besparen
LSS-Telecom maakt uw bedrijfstelefonie flexibeler en voordeliger. Door uw huidige telefoniekosten kritisch onder de loep te nemen kunnen wij fikse besparingen voor u realiseren en gelijktijdig meer flexibliteit bieden.
Meerdere gesprekken gelijktijdig
Een LSS-Telecom VoIP aansluiting vervangt meerdere KPN (ISDN of analoog) telefoonlijnen. U kunt een onbeperkt aantal gelijktijdige telefoongesprekken over 1 verbinding voeren. U bent dus niet meer gebonden aan de beperkingen en abonnementen van aanbieders zoals KPN.
Geen KPN meer nodig
Met LSS-Telecom heeft u geen KPN-telefoonabonnementen meer nodig. Een raw koper verbinding met Breedband is voldoende. Uw huidge telefoonlijnen en -abonnementen kunt u simpelweg opzeggen. Wij adviseren u graag over alle mogelijkheden en helpen u bij de overstap.
Lage tarieven
Onze beltarieven voor binnen- en buitenland zijn substantieel lager dan die van andere aanbieders. Zo kunt u dus ook op uw internationale telefoongesprekken enorm besparen.
Gemiddeld 70% besparing
Onderling telefoneren tussen LSS-Telecom klanten is altijd gratis.
Onze klanten besparen gemiddeld 70% op hun totale kosten voor telefonie; neem contact met ons op, wij rekenen uw besparing voor u uit.
Telefooncentrale overbodig
Naast besparingen op uw gesprekskosten en uw telefoonabonnementen, kunt u bij LSS-Telecom ook besparen op de aanschaf van een telefooncentrale. U kunt namelijk gebruik maken van de functies van de LSS-Telecom telefooncentrale (Hosted PABX). Zo hoeft u nooit meer een eigen telefooncentrale aan te schaffen of te beheren.
Efficiënter en effectiever werken
Met Zakelijk VoIP van LSS-Telecom kunt u efficiënter werken. Telefoongesprekken voor verschillende kantoren kunnen op 1 locatie door uw telefoniste worden afgehandeld. Medewerkers kunnen hun vaste nummer meenemen zodat ze ook op andere locaties of op de thuiswerkplek onder het zelfde nummer bereikbaar zijn, zelfs in het buitenland.
Eenvoudig overstappen
Eenvoudig overstappen naar LSS-Telecom
Maak kennis met onze Overstapservice. Wij helpen u graag bij uw overstap.
Vele bedrijven gingen u reeds voor.
De technische overstap van uw huidige leverancier naar LSS-Telecom neemt slechts enkele seconden in beslag.
Overstappen naar LSS-Telecom is heel eenvoudig.
- Uw huidige (telefoon en faxnummer(s) gaan naadloos over
- U kunt nieuwe telefoon en faxnummers bij LSS-Telecom afnemen
- U kunt uw bestaande telefooncentrale blijven gebruiken
- U kunt ook gratis gebruik maken van de LSS-Telecom PABX
- U kunt uw bestaande breedbandverbinding blijven gebruiken
Telefooncentrale as a Service
LSS-Telecom telefooncentrale
Met een LSS-Telecom abonnement beschikt u standaard ook over de functies van de LSS-Telecom telefooncentrale. Deze telefooncentrale (Hosted PABX) staat in een beveiligd datacenter, en wordt door ons voor u beheerd en onderhouden.
De centrale omvat alle functies die u van een professionele telefooncentrale mag verwachten. En meer. Dus ook als u geen eigen telefooncentrale heeft, past LSS-Telecom Zakelijk VoIP uitstekend bij uw bedrijf.
Al wel een eigen centrale?
Heeft u al een telefooncentrale in gebruik, dan blijven alle functies en opties hiervan gewoon beschikbaar. Daarbovenop krijgt u indien gewenst van ons nog eens vele andere slimme en handige functies van de LSS-Telecom telefooncentrale.
Hoge beschikbaarheid
Het telefonieplatform en de koppelingen naar de diverse netwerken zijn meervoudig redundant uitgevoerd. Zo kunnen wij u een zeer hoge beschikbaarheid garanderen en kunt u zich bezighouden met uw Core Business.
Besparing
Met LSS-Digitale Digitale Telefonie bespaart u gemiddeld 70% op uw totale telefoniekosten.
Voorbeeldcase
Oude situatie
Een Technische groothandel met 4 werknemers heeft 2 ISDN lijnen die aangesloten zijn op een ISDN centrale. Er wordt met name gebeld binnen Nederland. De huidige centrale is eigenlijk te klein als iedereen op kantoor aanwezig is en inmiddels ook al weer 7 jaar oud. Men vraagt zicht af op welke wijze de centrale capaciteit kan worden uitgebreid: moet er een andere centrale worden aangeschaft of biedt VoIP een oplossing?
Oplossing met zakelijk VoIP van LSS
De huidige telefoon- en faxnummers zijn geporteerd naar LSS-Telecom. De nummers
worden geregistreerd op IP toestellen en LSS-Telecom voorziet in de online centrale faciliteit.
Men heeft gekozen voor 3 vaste IP toestellen en 1 IP DECT toestellen. De
bestaande fax blijft behouden voor uitgaand verkeer, inkomende faxen komen binnen
via e-mail als PDF. De telefoniekosten komen overzichtelijk op één totaalfactuur.
Investeringsbedrag
3 x Grandstream GXP-1200 | € 207,- |
1 x Siemens C470 IP DECT | € 79,- |
portering 2 nummers | € 30,- |
4 interne nummers | € 20,- |
Totaal: | € 336,- |
Besparing
(bedragen per maand, ex btw)
oud | nieuw | besparing | |
Abonnement | € 24,51 | € 8,61 | € 15,90 |
Gesprekskosten (gem.) | € 141,00 | € 79,00 | € 62,00 |
Totaal: | € 165,51 | € 87,61 | € 77,90 |
De maandelijkse besparing is bijna 80 Euro, per jaar komt dit neer op een bedrag van bijna 1.000 Euro. Er hoeft niet te worden geïnvesteerd in een eigen telefooncentrale en dit kantoor kan heel eenvoudig haar capaciteit verder uitbreiden door extra toestellen aan te sluiten.
André heeft voor ons de VoiP telefonie voor 80 gebruikers via Swyx geregeld. Helder geluid en snel uit te breiden met extra toestellen en moeiteloos mobiele en vaste toestellen in het netwerk opnemen. Ideaal en zeer flexibel. En een stuk goedkoper dan voorheen